CsobiBlog

CsobiBlog

Vénusz csókja

2023. március 15. - CsobiBlog

img_20230314_220744.jpgLesz meló hétvégére? Nem? Akkor jó, úgyis rossz időt mondanak. Ja, és nálam lesznek a gyerekek is.
Hogy mégis? Ráadásul 3 határidős. Mennyire? Szóval még 2 hétig ráér, no para. Ja, hogy elnézted és az egyik csak 2 napig. Remek!
Bevallom, számítottam rá, hogy jöhet variálás. Jó előre jeleztem, hogy segítségre lehet szükségem pesztráció terén. Holnap az is kiderül, hány helyre kell mennem. Remélem, nem lesz túl sok! Nem illik visszaélni a segítséggel.

Végre, megjött a posta! Melyik az enyém? Ez a vékonyka? Na, ne már!
3 cím, az nem sok. Inkább bosszantóan kevés. Hátha közeli a legsürgősebb cím, akkor azt pikk-pakk megjárnám, a többit meg majd máskor!
Ez sem jött be, gugli szerint nettó 60 perc menetidő. Ennél már tényleg csak egy település lehetne messzebb…

Mi legyen hát? Tavaly túl sok szabit vettem ki ilyenek miatt, év végén meg is lett a böjtje. Ráadásul, mivel az üzemanyagot nem térítik, fizethetek azért, hogy két és fél órát dolgoztam.
Menjek motorral? Azt legalább élvezem. Milyen idő is lesz holnap? Neee! Szeles hideg, némi esővel. Kizárt!
Induljak még ma, munka után? Végül is… Maradt még egy cím korábbról, és akkor már megcsinálom azt a 2 kevésbé sürgőset is.
Azzal viszont buknám, hogy világosban hazaérjek. Mi legyen, mi legyen, mi is legyen?
Jut eszembe, a gyerekek kérdése sem megoldott még!

Gyors telefon. Mama nem ér rá. Francba! Újabb hívás. Boriék is csak 7-ig. Az viszont még jó lehet, ha csipkedem magam és nem lesz gond. Kösz, kösz, kösz!
Odaúton majd sietek, akkor visszafelé jöhetek valamivel lassabban a sötétben. Jó lesz az!

16:00, számítógép kikapcs, rohamtempóban indulás haza. Útközben ételhordó füle elszakad, kaja szétgurul, anyázás, összeszedés, agyfasz, sprintelés tovább. Otthon átöltözés, extra ruha a visszaútra, motorelőbányászás, 16 °C, sietve indulás, relatív és objektív gyorshajtás. Nofene, mégsem csak 80-nal tudok szüttyögni.
17:00, az első címen túl is vagyok. Viszonylag könnyen ment, bár azt a földutat erőltetni talán botorság volt. Fel kéne nőnöm a motoromhoz, ez inkább csak a szerencsén múlott. A nap viszont már nagyon alacsonyan jár, nem erre számítottam. Megcsinálom még azt a korábbról maradtat, aztán húzok haza. Papírkutya vagyok, meg napelemes, de lesz@rom. Mégsem volt ez olyan jó ötlet?
17:15, kész van a másik is, vadliba üzemmód indul. Kicsit talán gyors a tempó, de ez szinte lakott területen kívüli, a központban majd lassítok. Addig is főút, de kutyát sem zavarok. Na jó, a centrumban már van forgalom, hajlandó vagyok lassítani. Ééés itt van a leggázosabb kereszteződés, jó lesz vigyázni! Figyelmesen, tapasztaltan, türelmesen áthajtok rajta, aztán majd megint lehet tempózni. Basszus, a legfontosabb címet meg sem csináltam! Hopp, akkor még éppen belefér egy bökős féktáv index-szel a végén az egyenes helyett. Kibírtam volna röhögés nélkül, ha otthon jövök rá, hogy elmaradt, amiért valójában indultam. Irány Darány! Na jó, Füzesgyarmat.

Jók lennének ezek az utak, csak kár, hogy ilyenkor vonulnak a vadak is. Ráadásul ezen a szakaszon már volt bodicsekem őzzel. Akkor mondjuk megúsztam. Örökké rettegni viszont nagyon fárasztó, úgyhogy óvatosan, de azért húzom a gázt. Apropó gáz! Elég lesz így az üzemanyagom? Fene tudja. Normál tempónál simán, de ilyenkor szomjasabb a sárkány. Akkor viszont a távot kell rövidítenem, majd máskor adom le a melót. A tankolással is csak telne az a drága idő. Most nem fér bele.
17:45, uccsó cím, talán nincsenek is itthon. Hangos és hasztalan beköszöngetések után már távoznék, erre egy párocska támolyog ki a sötétből. Nem hiszem el! A kapatos ügyfelekkel általában lassabban lehet boldogulni. Tompák, merevek, beszédesek, túl okosak.
Hát persze, hogy négyszer annyi ideig tart a rögtönzött ügyfélfogadással egybekötött igazolványvillantás, alapos terepbejárás, már kétszer megválaszolt kérdések újbóli meghallgatása. Végül úgy nyomok rá az önindítóra, hogy még mondják a magukét, én viszont már intek és nagy gázzal indulok. Be is sötétedett.

Azt hittem, viszonylag jól ismerem ezeket az utakat, de rájöttem, hogy sötétben még nem volt szerencsém hozzájuk. Ha ráadásul jármű világít szemből, akkor tényleg alig látom a kanyart, de hát senki nem kényszerített, hogy motorozzak, szóval abba lehet hagyni a picsogást! Ez ilyen és kész.
Egyelőre legalább időben vagyok, csak tartani kellene a 60-70-es tempót, ami most meglehetősen kívül esik a komfortzónámon. Annyi jó azért legalább van a dologban, hogy végre rájöttem a reflektor fölötti pillanatkapcsoló működésére. Eddig azt hittem, sima tompítottnál kéne villantsa a refit, de azt nem produkálta. Most jöttem csak rá, hogy a távolsági mellé lehet vele visszakapcsolni a tompítottat is, viszont fixálni nem. Mint valami citeraművész, jár a bal kezem, ahogy kapcsolgatom a fényt a szemből érkezők és a csuklóm nagy örömére.

Van valami meditatív abban, amikor hosszas egyedül motorozás közben az ember nem hallgat rádiót, nem babrál telefont, de még utashoz sem szól egy büdös kukkot sem. Csak az ember és a gondolatai. Ilyen szitukban általában hamar túllendülök a hétköznapi agyalnivalókon és megérkeznek a mélyebb ideák. Olyankor gyakran a boldogságon merengek, most azonban ez nem igazán jut eszembe. Doromboló gépsárkányom hátán hasítom a sűrű sötétséget.
Az utolsó előtti település felé vezető úton egyszerre csak alábbhagy a forgalom és a szemem kezdi szokni a fényhiányt. Ezen az egyenes szakaszon kanyarok miatt sem kell annyira koncentrálni, figyelmes is leszek valamire a látómezőm felső részében.

- Esthajnalcsillag! Te már fent vagy?

- Vagy jobb' szereted a Vadlegeltetőt, Álomhozót, Beteggyógyítót?

- Szerelemcsillag?

- Jól van, hallgass csak bölcsen.

Ahogy a Vénuszt és udvarhölgyeit csodálom a derengő égbolton, a Pásztorok csillaga elnevezés is eszembe jut. Az út két oldalán a sötét puszta csendben robog mellettem, fölöttem szürke bársonyon szikráznak az égi gyémántok. Az alkony langyos paplanja puhán ölel körül és belesajdul a szívem. Csukott szem sem kell hozzá, hogy repüljek. Réveteg szárnyalás az éji sötétben…

 

Egy hosszú pillanatra szabad voltam

 

 

Nyitókép: Conner Baker, unsplash.com https://images.unsplash.com/photo-1513270589328-1635712e1028?ixlib=rb-4.0.3&ixid=MnwxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHx8&auto=format&fit=crop&w=1887&q=80

Bodicsek: https://anyanyelvcsavar.blog.hu/2021/05/14/bodicsek_728

Esthajnalcsillag: https://csillagmesekucko.hu/2021/04/30/venusz-mint-bolygo-es-oselv-a-bika-jegyeben/

A bejegyzés trackback címe:

https://csobiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7918071996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása