CsobiBlog

CsobiBlog

Korai Mikulás

Idén hamar ment el

2022. november 28. - CsobiBlog

 img_20221028_112711.jpg

Idén hamar jött a Mikulás. Hozzám legalábbis biztosan, hisz' hol volt akkor még december? Messze bizony. Októbert írtunk, szóval legalább egy szinodikus hónapra.
A futár érkezésekor mégis úgy éreztem magam, mint a gyerek, aki azon a bizonyos reggelen csillogó szemmel rohan a csizmához.

mika-baumeister-ufj3l5hekdo-unsplash.jpg

A megelőző időszak várakozással teli izgalma is hasonló volt. Egész évben nem gondoltam arra, vajon jó voltam-e, de a csomag érkezése előtt megint elfogott egyfajta moralizálás. Mit érdemlek? Mit várhatok? Vajon mit kapok az élettől?
Olyan kérdések ezek, amik "békeidőben" ritkán kerülnek terítékre. Kell hozzá valami extra, hogy célkeresztbe kerülhessenek.
Esetemben konkrétan maga a csizma volt ez az extra, ami ráadásul valóban elég extra is.
Szóval a korai örömnél tartottam… Itt most persze tudnék nyitni legalább 2 további mellékszálat, de így is éppen eléggé csapongok, megpróbálok hát visszatérni az eredeti koncepcióhoz. Szóval Mikulás, Mikulás, Mikulás. A vezérfonal a Mikulás. Szedd össze magad, Csobi!
Parancs, értettem! Korai Mikulás, gyermeki izgalom…

matrioska-dedo-mraz-s-jedlickou-5-dielna-17-cm.jpg

Mikulás mellett benne lehetett a keze a Télapónak is. Talán Sznyegurocska valamelyik végtagja is érintett, annyira extra a cucc.
Rajtuk kívül még Santa Claus, Father Christmas, Joulupukki, Morozko és a Galaxis őrzői is szerepelnek a gyanúsítottak listáján.
Egy ismert megmondóember és valószínűleg sokan mások után is szabadon én biz' még a Jézuskát sem hagynám ki, mint a cselekményre felbújtással megalapozottan gyanúsítható személyt. Állítólag anno nagy változást hozott a világba, az erkölcsbe. Ha nem is maga a konkrét személy, de a "mém" bizonyosan. (1,2) 
Ha már Jézuska, akkor akár egybemoshatom a történteket a karácsonnyal is. Főleg, hogy az a szeretet ünnepe. (Dzsínó szerint a majális is az, de talán inkább hagyjuk ezt most.) 
Valójában nem is klasszikus mikuláscsomagot kaptam, hanem dobozba csomagolt jóindulatot, önzetlenséget. Itt viszont be is fejezem az egybemosást, hisz nem kezdő háziasszony vagyok én. Ha nem hiszed, olvasd el az egyik vonatkozó bejegyzésemet is! https://csobiblog.blog.hu/2022/04/28/apro_oromok_888

inside_father_frost_chyskhaan_kyshbabayi.jpg

Volt-e régen, hogy előre kilested a csomagot, és miért igen? Végül megbántad? Én mindig.
Ez most valahogy mégis más volt. Halványan emlékeztem csak az ominózus pipőre, de annyi rémlett, hogy kristály-kategóriás. (3)

 

Ez az egész úgy kezdődött, hogy a 16 éves, egyszer már ragasztott talpú csizmám megint ledobta a járófelületét. Gyűjtőmunkába kezdtem hát újratalpalás témakörben. Felütöttem az internetet, de a cipőtalpragasztó reklámok özönében jóformán csak egy mindenhez is értő fószer ezirányú videós anyagát találtam, igen kevés relevanciával.
Az offline világban, a korántsem reprezentatív, sokkal inkább kényelmi mintavételen alapuló (4) közvélemény kutat addig ástam, amíg ki nem tudtam alakítani végső álláspontomat. A legjobb az lesz, ha azt teszem, amihez nagyon értek. Elbizonytalanodom. Egyáltalán nem esett ez nehezemre, hisz megfigyelésem szerint teljes a káosz ebben a témakörben is.
Nagynevű cégek cipőtalpragasztó varázskencéi, a szkepszis harcos szamurájai, valamint "a javallatokra való alkalmazása a régóta fennálló használaton alapuló" egyház zászlóaljai sorakoztak fel hadrendbe lelkem vívódásának csataterén.
Bizonytalanságom háborgó tengerének káddugóját a kíméletlen racionalitástól csöpögő kéz akkor húzta ki, amikor az ejtőernyős tantusz a kis lábujjamra esve csillant egyet a megvilágosodás fénysugarában, amint az épp a kétség sötét fellegeit törte át. (5) Hisz' ezt már szakember is ragasztotta, mégis elszabadult a talpfölévaló. Na, de sok beszédnek sok az alja… Kiszabtam, mint macskát varrni!

2022-11-26-15-04-28.jpg

Valami adekvát skárpi viszont mégiscsak kellett volna, a papucsban motorozás nem az én világom. Újfent az internet vettem le a polcról, ahol mindig is tartottam a kamerás mobilomat. Megvan annak a helye, rend a lelke mindennek. Mivé válna ez a világ, ha minden szanaszét lenne, mint a durvák csipája? Na ügye!
Ahogy egyre kiábrándultabban tallóztam a weben az eladó pipellőket, eszembe jutott az a bizonyos balatoni bocskor. Rá is írtam a magyar tengeri spanomra, hogy mi a rák van azzal az olasz csizmájával, amit korábban ajánlott? Földrajzból egyikünk sem különösebben penge, ezért csomagküldés céljából gyorsan egyeztettük a postázási címemet, majd egyéb vizekre eveztünk. Pár nap múlva fel is adta a csomagot.

images_3.jpeg

Csak később eszméltem, hogy emböröm anyagi ellenszolgáltatás nélkül ütötte nyélbe a dolgot. Agyam eldobtam. Azóta is keresem. A szavakat is.

2022-10-28-11-48-54.jpg

   

Tudománytalan ismeretterjesztés

1
Eredeti jelentésében a mém a kulturális evolúció feltételezett alapegysége, utánzással terjedő kulturális elem, mint például egy dallam, recept vagy egy sapka hordási mód.
A kifejezést Richard Dawkins biológus alkotta meg a miméma (=utánzás) szóból, a gén szó mintájára, annak példájaként, hogy a génekhez hasonlóan más önmagát másolni képes dolog is létezhet, amire az evolúcióelmélet alkalmazható. A mémek előfordulásával, terjedésével foglalkozó, napjainkban alakuló tudományág neve a memetika.
Forrás: lexiq.hu

2
Azt gondolom, Jézus Krisztus Isten Fia, Megváltó, de nem úgy, ahogy ti. Az ember emberi minőségében gyarló és Jézus Krisztus az a referencia, amihez fel kell nőnie” (https://reformatus.hu/egyhazunk/hirek/jezus-krisztus-erkolcsi-mertek-vagy-udvozito/)

3
https://kunigundakincsei.blog.hu/2015/04/09/hamupipoke_cipelloje

 4
Egyszerűen elérhető alanyok módszere, kényelmi, vagy esetleges (accidental or convenience sampling) mintavétel, amikor ismerősök, munkatársak körében stb. könnyen, kényelmesen elérhető alanyokra támaszkodunk a vizsgálat kivitelezésekor. (https://www.etk.pte.hu/protected/OktatasiAnyagok/%21Palyazati/sport/Kutatasmodszertan_e.pdf)

5
Ha itt még folytatni tudod az olvasást, akkor kérlek, fogadd őszinte részvétemet a pusztító szóvirágaim okozta lelki természetkárosításért. Kitartás, már nincs sok hátra!

Ha nem volt elég a Mikulásból, az alábbi linken az MBBK Bloggereinek műveit is szemrevételezheted az alábbi kék gombon kattintás után. Hajrá Mikulás, hajrá olvasók, hajrá bloggerek!

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

A bejegyzés trackback címe:

https://csobiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr817987730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása